fbpx

INGYENES SZÁLLÍTÁS 25 000 FT FELETT | KEDVEZŐ SZÁLLÍTÁS 15 000 FT FELETT

INGYENES SZÁLLÍTÁS 25 000 FT FELETT | OLCSÓ SZÁLLÍTÁS 15 000 FT FELETT

Gyógyító lúgosítás

Szervezetünk savasodása elsősorban helytelen táplálkozásunk, valamint mozgásszegény és stresszes életmódunk következménye, amely folyamatosan pusztít bennünket. A savbázis egyensúly helyreállításának módja a lúgosító életmód.

Legtöbbünk szervezete többé-kevésbé elsavasodott állapotban van, és anélkül, hogy tudnánk róla rongálódik. Az elsavasodás előbb-utóbb betegség formájában nyilvánul meg. A túlsavasodás folyamatában, annak ellenére, hogy szervezetünk védekezik ez ellen, testünk belső egyensúlya felborul, mert a savak megkötésére bevetett tartalékaink egy idő után kimerülnek és a savasodás sejtszintű károsodáshoz vezet, melynek tünetei már különféle betegségek formájában jelenhetnek meg. Célunk tehát a szervezet lúgosítása, mellyel visszaállíthatjuk az optimális savbázis egyensúlyunkat.

Mit nevezünk savasodásnak?

Az oldatok savasságának, lúgosságának a mértékegységét a 1-14 közötti skálán mozgó pH-értékekkel mérjük. A pH, a „power of Hydrogen” („hidrogén ereje”) a rövidítésből származik és a folyadékban lévő hidrogénionok /H+/ számának mértékét jelöli. Minden vizes oldatnak megvan a rá jellemző pH értéke. Semlegesnek mondják a 7,0 értékű pH-t, az alatta lévőt savasnak, a felette lévőt pedig lúgosnak. Annál erősebb a sav, minél kisebb a pH érték. Tehát az 5,0 érték például erősebb savra (elsavasodásra) utal, mint pl. a 6,0 érték. Az emberi test 7,35-7,45 pH tartomány ban működik jól. Hasonlóan a test hőmérsékletbeli változásához, a pH esetében is, már a kismértékű kilengés is komoly következményekkel jár.

A savasodás okai

A túlsavasodásnak több oka van, de lényegében a felgyorsul világ által teremtett helytelen életmódból adódik, amelynek része a helytelen táplálkozás, a kevés testmozgás, a káros szenvedélyek és a sok stressz. Ezek közül a táplálkozáson van a legnagyobb hangsúly, amelyben többnyire az alábbi hibákat követjük el:

Túlzott savbevitel:

Ha étrendünk az egészségesnél jóval több savas táplálékot (hús, tejtermékek, cukor stb.) tartalmaz, akkor idővel savtúltengés lép fel a szervezetünkben. Emiatt a felhalmozódott salakanyagok felezési ideje 14 napról akár 1 évre is hosszabbodhat. Mivel a testünk az anyagcsere folyamán folyamatosan savakat termel: ilyenek a szénsav, ecetsav, húgysav, tejsav, citromsav, gyomorsav stb, ha a sejtek anyagcseréje gátolt és lassú, szervi elváltozások, elfajulások léphetnek fel és károsodik az immunrendszer is, ami immunológiai problémák formájában (gombásodás, candidosis, fogékonyság fertőzésekre, allergiás reakciók, daganatok képződés) jelentkezik.

Tudta? A gyorsételek fogyasztása és a késői vacsora szintén savasítják a szervezetet

Csökkent bázisbevitel:

Egyre kisebb arányban szerepelnek táplálékunkban a semleges vagy bázikus élelmiszerek, valamint a savas esők hatására a talaj és az ott termelt zöldségek, gyümölcsök kevesebb ásványianyagot tartalmaznak. Emiatt a szervezet bázikus tartalékai csökkenek.

Csökkent savkiválasztás:

Régebben a testi munka során a verejtékkel és a légzéssel jelentős mennyiségű savtól szabadult meg a szervezet, ami ma sokaknál nem így történik, ezért a savbevitel és – kiválasztás közötti egyensúly eltolódik. Ezt az eltolódást tovább erősíti az alacsony folyadék bevitel és a mozgás hiánya.

Mit okoz a savasodás?

A szervezet elsavasodása, – aminek alapja a sejtszinten gátolt anyagcserefolyamat –, számos klinikai betegség hátte rében meghúzódik:

Aphta (szájfekély), allergia, arthritis, arthrosis, cellulitis, csontritkulás (osteoporosis), ekcéma, elhízás (obesitas) és ehhez kapcsolódó anyagcserezavar, fáradtság, fogszuvasodás, immunrendszer bizonyos zavarai, reflux, gyomorégés, izomláz, korai öregedés, köröm problémák, nyombélfekély, rák, erős testszag, vérnyomás problémák, orr-, gégészeti betegségek: fokozott fülzsír termelődés, hallójárat gyulladás, viszketés, fülkürthurut, otosclerosis, halláscsökkenés, fülzúgás, szédülés, Meniér-betegség, allergia, nátha, tüsszögés, arcüreggyulladás, orrpolip, orrvérzés, pattanásos orr, orr furunkulus, orr viszketés, szaglászavarok, daganatok, mandulagyulladások, garat gyulladások, köhögés, nyálkő képződés, fogkő képződés, szájszag, horkolás, szájpenész, gombásodás, nyálelválasztási zavarok, száraz torok, torokkaparás, gombóc érzés a torokban, íz érzési zavarok, köhögés, garat és gége hurut, rekedtség, fejfájás.

Az elsavasodott testben, elszaporodnak a paraziták (baktériumok, vírusok, gombák, Candida), amelyek szintén elkezdenek savakat termelni és ezeket, a salakanyagokat a szervezetünkbe ürítik, így tovább rontják a helyzetet. A paraziták nem szeretik a lúgosabb kémhatású közeget, hanem csak a savas irányú eltolódást.

Mit tehet a sejt?

Nem szabad megfeledkeznünk az ókori bölcsességről, „medicus curat, natura sanat” miszerint a természet gyógyít, az orvos csak kezel. Senki nem tud többet tenni nálunk azért, hogy a savasodást illetve sejtjeink gátolt anyagcseréjét megszüntessük, és ennek érdekében változtassunk életmódunkon, végezzünk napi rendszeres testmozgást, szokjunk le káros szenvedélyeinkről, és elsősorban figyeljünk oda étkezésünkre, valamint támogassuk szervezetünket a savbázis egyensúly helyreállításában természetes alapanyagú étrend-kiegészítővel. Több bázikus, semleges valamint lugos táplálékot fogyasszunk!

Csökkentsük a savas, illetve savképző élelmiszerek bevitelét a szervezetbe! Változtassunk étkezési szokásainkon: mivel a nyál lúgos kémhatású, fontos a nyugodt étkezés, az alapos rágás és az étel nyállal való elkeverése.

Ajánlott élelmiszerek:

  • Gabonafélék: tönkölybúza, teljes kiőrlésű gabonák, köles, barna rizs, hajdina
  • Tej, tejtermékek: kecsketej, kevés tejtermék, szójatej, alacsony zsírtartalmú tej tejföl, joghurt
  • Italok: lúgos víz, desztillált víz
  • Magvak: tökmag, szezámmag, köménymag
  • Édesítők: édesítőnek a cikória, stevia
  • Zöldségek: kelkáposzta, uborka, csírák, paradicsom, paprika, brokkoli, saláta, zeller, sóska, spenót, fokhagyma, vöröshagyma, karfiol, póréhagyma, karalábé
  • Hüvelyesek: lencse, tofu, szójabab, száraz fehér bab
  • Fűszerek: Himalája só, fokhagyma, gyömbér, Cayenne bors, friss fűszerek
  • Gumók: cékla, zeller, retek, fehérrépa, sárgarépa,torma
  • Csonthéjasok: mandula, mogyoró, dió
  • Gyümölcsök: citrom, lime, grapefruit, zöld banán, meggy
  • Olajok: olívaolaj, lenmagolaj, tengeri halak olaja, tőkehalmáj olaj, ligetszépe olaj, avokádóolaj
  • Húsok: édesvízi halak, tengeri halak, pulyka

Lúgosító ételek

Nagyon

  • Szója lecitin (nem alkoholos!) száraz szójabab (de nem sózott, nem pörkölt!),
  • lúgos víz,
  • Himalája vagy Himalaya só,
  • anyatej,
  • tökmag,
  • kelkáposzta,
  • petrezselyem,
  • uborka,
  • fűfélék,
  • csírák, szójacsíra,
  • gyermekláncfű,
  • tengeri zöldség (de nem algák!)

Közepesen

  • limabab (holdbab),
  • száraz fehérbab,
  • szójagranulátum
  • szójabab (mirelit),
  • pirospaprika por,
  • fokhagyma, hagyma,
  • gyömbér,
  • cayenne bors (chili őrlemény),
  • cékla, zeller, retek,
  • gyömbér,
  • paradicsom, paprika,
  • saláta, brokkoli,
  • zöldbab, káposzta,
  • sóska, spenót,
  • cikória (endívia),
  • avokádó, okra

Enyhén

  • lencse szójaliszt tofu,
  • desztillált víz,
  • friss fűszernövények, a fűszerek többsége,
  • olívaolaj, lenmagolaj, tengeri halak olaja, ligetszépe olaj, kókuszolaj, avokádó olaj, borágó olaj, tőkehalmáj-olaj,
  • meggy, citrom, grapefruit, lime,
  • kókusz,
  • éretlen zöld banán,
  • hajdina (dara), tönkölybúza, quinoa (ejtsd: kinua),
  • kecsketej, mandula,
  • fehér- és sárgarépa,
  • torma svéd vagy sárga
  • karórépa,
  • köménymag, szezámmag, az édes- és római kömény,
  • Stevia v. sztevia v. sztívia (friss vagy szárított levelei, levélből készült őrlemény, illetve por, csepp, tabletta),
  • cikória (por a gyökér kivonatából),
  • karfiol, karalábé, zöldborsó, snidling,
  • póréhagyma, kelbimbó, spárga, cukkini (hosszú, sötétzöld, uborkaszerű tökfajta),
  • articsóka, rebarbara,
  • fekete nadálytő,
  • vízitorma

Savasító ételek

Enyhén

  • Csicseri-borsó, vesebab, feketebab,
  • szejtán,
  • Curry,
  • napraforgó olaj, szőlőmag olaj,
  • szilva, friss datolya, cseresznye, ribizli, nektarin, sárga-dinnye,
  • köles, amarant,
  • édes-vizi- (nem tenyésztett) hal, szójatej,
  • rizstej, tejszín,
  • török-mogyoró, napraforgómag, lenmag, brazil dió, pekán dió

Közepesen

  • Friss gyümölcslé,
  • ketchup, majonéz,
  • vanília, szerecsendió,
  • asztali só, margarin, vaj,
  • kukorica olaj,
  • narancs, banán, ananász, őszibarack, dinnye, mangó, alma, szeder, füge,
  • datolya-szilva, guava, sárgabarack, papaya, mandarin, szőlő, áfonya, eper, málna,
  • barnarizs, búza, fehér kenyér, keksz, teljes kiőrlésű kenyér, rozskenyér,
  • vadrizs, fehérrizs, zab,
  • dió,
  • tengeri hal (nem tenyésztett)

Nagyon

  • Alkohol, cukrozott gyümölcslé, sör, tea, kávé, bor, szénsavas üdítők, cola
  • mustár, ecet, rizsszirup, szójaszósz,
  • lekvárok, élesztő,
  • maláta, kakaó, karob,
  • szárított gyümölcsök, savanyított gyümölcsök,
  • árpa, kukorica, rozs, zabkorpa,
  • sertés, borjú, marha, csirke, szárnyasok, tojás, belsőségek,
  • tenyésztett halak,
  • sajtok, jégkrém, joghurt, szójasajt, kecskesajt, tejprotein,
  • kagyló,
  • földimogyoró,
  • krumpli (tárolt),
  • pisztácia, kesudió,
  • édesítőszerek, szacharin, aspartame= (E951),
  • fehér cukor, répacukor, kukorica-szirup, melasz, maltóz szirup, fruktóz, rizsszirup,
  • juharszirup, méz

Megosztanád cikkünket?

Facebook
Email
WhatsApp
Mentés

Legfrissebb blogbejegyzéseink

Halkollagén vagy Marhakollagén? Melyiket válasszuk?

Hogyan küzdd le a tavaszi fáradságot

Ízületi egészség: mozogj fájdalom nélkül!

Kosár