fbpx

INGYENES SZÁLLÍTÁS 25 000 FT FELETT | KEDVEZŐ SZÁLLÍTÁS 15 000 FT FELETT

INGYENES SZÁLLÍTÁS 25 000 FT FELETT | OLCSÓ SZÁLLÍTÁS 15 000 FT FELETT

B3-vitamin – avagy a Niacin

A niacin vízben oldódó vitamin, ma többször találkozhatunk vele nikotinsavamid, nikotinamid, niacinamid néven is. Főleg a szöveti oxido-reduktív folyamatokban vesz részt, az energiatermelésben, a szénhidrátok és a zsírok lebontásában és felépítésében tölt be lényeges szerepet. Nélkülözhetetlen az emésztőrendszer és az idegrendszer normális működéséhez, valamint az egyes hormonok szintéziséhez. A sejteken belül a niacin gondoskodik arról, hogy a megfelelő helyen a megfelelő sejtek képződjenek, és a sérült örökítőanyag kijavítódjon.

Az amerikai Linus Pauling professzor követői a niacint diagnosztikai segédeszközközként használják olyan pszichotikus zavaroknál, melynek okát nem ismerik. Ha az ok vitaminhiány, a zavarnak 24 órával a niacin beadása után meg kell szűnnie. Képes a szervezetben képződni, a triptofán nevű aminosavból. Ez a folyamat azonban csak akkor zajlik le, ha elegendő B2, B6-vitamin, Folsav és fehérje áll rendelkezésre.

Hiánytünetei a következők: 

Niacin hiányában a pellagra nevű betegség fejlődhet ki, amely bőrártalmakkal, a nyelv gyulladásával, rendellenes bélrendszeri és idegrendszeri működéssel jár. Hiánytünetekkel járhat az általános fehérjeszegény étkezés és az alkoholizmus is. Következménye lehet a depresszió.

Megtalálható:

Legjobb niacinforrásaink a rókagomba, csirkemell, teljes kiőrlésű gabonák, lazac, marhahús, tészták, káposzta, zabpehely, kukorica, tojás, élesztő, szárazhüvelyesek, zöldségfélék.

Ajánlott napi adag:

14-18 mg.

Mennyi B3-vitaminra van szükségünk?

Gyermekkorban kortól függően 6-18 mg, felnőttkorban 18 mg a napi szükséglet.

FONTOS TUDNI!

- Nagyfokú fizikai igénybevétel, versenysport, valamint túlsúly esetén megemelkedik a szervezet niacin igénye.

- Mivel niacinban főleg az állati eredetű élelmiszerek gazdagok, a vegetáriánusok niacinforrásként táplálékukat búza csírával, sörélesztővel, földimogyoróval és gombákkal egészítsék ki.

- Napi minimum 3g niacin csökkenti a vér koleszterinszintjét!

Megosztanád cikkünket?

Facebook
Email
WhatsApp
Mentés

Legfrissebb blogbejegyzéseink

Kapszula vagy tabletta: Melyiket válasszuk és miért?

10 tipp a menopauza tüneteinek leküzdésére

Yam gyökér: természetes szuperélelmiszer a női egészség szolgálatában

Kosár