fbpx

INGYENES SZÁLLÍTÁS 25 000 FT FELETT | KEDVEZŐ SZÁLLÍTÁS 15 000 FT FELETT

INGYENES SZÁLLÍTÁS 25 000 FT FELETT | OLCSÓ SZÁLLÍTÁS 15 000 FT FELETT

A 7 leghatékonyabb táplálék a rák megelőzésére

A flavonoidok erős antioxidáns hatású vegyületek, amelyek segíthetnek a rák megelőzésében

A flavonoidoknak komoly szerepük van az úgynevezett oxidatív stressz kivédésében. Az oxidatív stressz (pl. betegség, műtét, pszichés terhelés stb. következménye lehet) megnöveli a rosszindulatú daganatok, a szív- és érrendszeri megbetegedések és számos degeneratív kórkép kialakulásának kockázatát.

1. Szőlő

A szőlő az egyik legősibb kultúrnövényünk, amely értékes tápanyagok, vitaminok, flavonoidok tárháza. Elsősorban a vörös és bíbor színű szőlő gazdag az egészségmegrőző vegyületekben.

2. Káposzta

Brit tudósok szerint a káposztafélékben lévő anyagok hatékonyan csökkentik a rák kialakulásának kockázatát, különösen a gyomor és béltraktusban. Az amerikai rák-kutatással foglalkozó szervezetek a keresztesvirágúak termésének mindennapi fogyasztására szólították fel az amerikai lakosságot.

3. Kelbimbó

Az USA kutatói a keresztesvirágú zöldségfélék családjába tartozó kelbimbóról kimutatták, hogy egy AITC jelzésű vegyületet tartalmaz, amely hatékonyan akadályozhatja a rákos sejtek bizonyos fajtáinak terjedését. Ezekben a növényekben több olyan anyag található nagy mennyiségben, amely gátolja a rákos sejtek fejlődését, ill. az ösztrogén szervezetben történő átalakulási folyamatának befolyásolásán keresztül gátolja az ösztrogén tumorserkentő hatását, pl. mellrák esetén.

4. Brokkoli

Brokkoli kivonattal táplált állatoknál 60-80%-al lecsökkent a tumorok fejlődése. Rendszeres brokkoli fogyasztás felére csökkentheti a vastagbélrák kockázatát.

5. Retek

Ezen zöldség átható aromájáért, ízéért, a glukozinolátok felelősek. A Glükozinolátok a keresztes virágú növényekben fordulnak elő nagyobb mennyiségben, s egyéb, e zöldségekben meglévő rákellenes anyagokkal együtt csökkentik a gyomor-, a hasnyálmirigy-, a vastagbél- és a tüdődaganatok kialakulásának a veszélyét.

6. Sárgarépa

A rák és a táplálkozás közti kapcsolat kutatásának egyik legegybehangzóbb eredménye, hogy a sok béta-karotint (az A vitamin elővitaminja) tartalmazó nyers növényi táplálék fogyasztása jelentősen csökkenti a rák és a mellrák kialakulásának kockázatát.

7. Lucerna

A benne levő rengeteg növényi hormon miatt csodálatos ösztrogén hatása van, amely pl. segíthet a mellrák kialakulásának megelőzésében.

Megosztanád cikkünket?

Facebook
Email
WhatsApp
Mentés

Legfrissebb blogbejegyzéseink

Rák elleni vitaminok: Életmentő mikrotápanyagok?

A PCOS rejtelmei, avagy a hormonális egyensúlyért vívott küzdelem

Az ösztrogén dominancia: a láthatatlan hormonális probléma

Kosár